torsdag 24. januar 2013

Keramiker Eva Vold.

Noen hus nedenfor meg bor det en keramiker ved navn Eva Vold. Hun oppdaget jeg julen 11,da en annen nabo tipset meg om henne.
Jeg har alltid vært glad i kopper,og har litt for mange i huset egentlig.
Men ordentlige tekopper hadde jeg ikke,og da jeg var innom henne for å kikke etter det,forelsket jeg meg i noen vakre kopper hun hadde med rosemønster i bunn.
Jeg kjøpte en til meg selv i julegave,og i julen som nettopp var kjøpte jeg meg en for pengene jeg fikk av mine besteforeldre. Og flere vil det nok bli etter hvert.
Hun arbeider med porselen, derfor blir gjenstandene spesielt tynne og transparente. Den hvite leiren gjør at fargene blir ekstra lysende og gjennomskinnelig. Dette er akvarell som tåler hverdagsbruk. Enten det er kopper eller tekanner, boller eller fat så er det særdeles delikat å bruke sammen med mat. Og man blir man glad av å omgi seg med disse rene, klare kulørene!
Så skal du til Oslo eller Tåsen området,stikk innom Eva Vold. Hun har åpent hver torsdag mellom kl.12 og 18. Adressen er Carl Grøndahlsvei 10.



3 kommentarer:

  1. NYDELIGE kopper/krus.
    har selv jobbet med keramikk og disse decalene var bare vakre...
    sønnen kom innom med Verdalingen i dag så jeg skulle få lese saken om deg. synes den ble riktig så fin jeg!
    artig å høre hva du holder på med. følger jo med litt i kjendisverden, men er ikke noen sladrebladkjøper så greit å høre nytt fra din egen munn.
    ønsker deg og fam. en riktig god helg.
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen Tove.
    En riktig god søndag til deg.
    Klem evy

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. :)