tirsdag 30. april 2013

Hage er personlighet!

Ingenting inviterer til så mye artig galskap som hager. De har i alle tid lokket mennesker til å gjøre det ene praktverket etter det andre. I dag handler hager om så mye mer enn bare en vakker pryd. Dagens hagelyst er snarere et individuell livseventyr som lokker frem all kreativitet og scenografisk gestaltning.
Det finnes egentlig ingen regler for hvordan en hage skal se ut,eller hva som anses å være vakkert eller ikke. Heldigvis. Men en ting er sikkert,for den som er ordentlig intressert i dette og er en nostalgiker..eller romantiker,er hage en dyr hobby. I går var jeg på mitt favoritt hagested,BoGrønt på Jessheim. De leverer alltid bra varer,og har en pris under de fleste,samtidig som de har kunnskap om plantene sine! Jeg har heldigvis ikke kjøpestopp på planter,så jeg investerte i mange almuer og ruteliljer. I morgen er det fri,og jeg kan ikke vente til jeg får gravd i jorden og lage nye rom i hagen min!
Vi har også et pergola prosjekt i hagen,og 16 drueranker står i "barnehage" og venter på å bli flyttet på,for så å klatre oppover å lage vegger og tak på pergolaen. (Fortsettelse følger på det prosjektet.)
Her er et bilde av plassen det skal bygges en pergola.
Så bilder av Alium og Rutelilje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)